torsdag 31 maj 2012

Torsdag!



Hej på er!

Jag har äntligen en ledig dag idag, eller ledig och ledig. Har massor att göra. Ska fixa i ordning uteburen så Ior får flytta ut. Tvättberget är enormt, golvet är mera som en sandlåda och akvariet ska rengöras. Tänker försöka göra så mycket som möjligt idag så jag få ha en lugn och skön helg. Behöver lite lugn och ro känner jag.

Kaninungarna har öppnat ögonen och så smått börjat undersöka utanför boet, dom är så otroligt söta, men dom är otroligt svåra att fota :-)






En är mörkare än den andra, åh vad jag hoppas att det är tjejer. Jag skulle vilja ha en permanent kompis till Ior. I så fall kastrerar (eller vad det heter) jag henne så det inte blir inavel. Tror jag, kan ju va kul att kunna para henne nån gång. Kanske det blir Ior som blir kastrerad? Ja det tål att funderas på. :-)

Yngel har det blivit ochså. Dalmatinerna har blivit föräldrar igen. Men det blev nog för mycket för mamman den här gången för efter 2 dagar låg hon död knall och fall. Hon såg ut att må bara bra dagen innan.




Kollar man noga så ser man några pyttesmå fiskar

Dom är kvar i stora akvariet och dom verkar klara sig bra. Dom aktar sig för dom större fiskarna och dom stora verkar inte så intresserade av dom. Men dom kanske bara inte kommit på att dom går att äta.

Avslutar med en bild på superfina Pelle :-)




Inga kommentarer: