måndag 7 maj 2012

Måndag!



Var ner på plassn i morse och efter mötena så var jag och köpte lite blommor. Bland annat en fredskalla som jag stoppat ner i akvariet. Får se om den överlever. Har för mig att min mamma hade fredskalla i sitt akvarium för många år sedan men kommer inte ihåg hur det gick. Så håll tummarna nu.

Ringde till sumbo i Storuman och hörde mig för om nån liten lägenhet och hade nog en himla tur, det skulle bli en etta ledig den 1 aug så nästa vecka ska vi åka och kolla på den. Vi har första tjing så om den är fin tar vi den. Det är Emma som ska bo där, hon ska läsa barn och fritid. Kommer kännas konstigt att en onge flyttar hemifrån. Men det är väl bara att vänja sig. Tur att det inte är så långt bort i alla fall :-)

Den här superfina blomman köpte jag, är en slags pelargon.




2 kommentarer:

Laila sa...

Engelsk pelargon. Har två av dom hemma hos mig och älskar den rosa färgen i mitten :)

Carola Sörlin sa...

Ok, jag är usel på blommor. Den är himla fin i alla fall. Hoppas den överlever här i mitt hus där dom inte alltid får vatten i nån ordning ;-)