fredag 1 juli 2011

Kolmården!

Jag har i flera år velat åka till Kolmården, det är delfinerna som lockat, och vet ni vad? Nu har jag äntligen fått se dom. Det var en helt makalös upplevelse, satt med tårar i ögonen och rysningar i hela kroppen. Direkt efter vi sett delfinerna så gick vi för att åka linbanan, jag har höjskräck så detta var inget jag såg fram emot direkt, men "hög" på endorfiner så tänkte jag inte så mycket på det.
Man fick köa en del men inte så farligt ändå. Vi hoppar in i "buren". En skräckupplevelse var det men samtidigt mäktigt. Och tror ni inte det värsta som kunde hända hände? Jo strömavbrott eller nåt, så vi satt stilla i ca en kvart, rakt ovanför lejonen. Trodde på riktigt att min sista stund var kommen. Hur stor är chansen egentligen att nåt sånt händer? Minimal, men inte om jag är med för då är det med 100% säkerhet att något sånt händer. ;-)

4 kommentarer:

Annica S sa...

Hej Carola!

Tittade ni på rovfågelshowen och var ni på Tropicarium? Berätta, berätta och in med fler bilder:)

Annica

Carola Sörlin sa...

Nej nån rovfågelshow såg vi inte till, var var den? jo vi var in en sväng på tropikarium, skitäckligt om du frågar mig ;-) fast lite häftigt med rockorna och hajarna, Ska lägga in fler bilder sen. Sköt om dig. :-)

Annica S sa...

Rovfågelshow hade dom 2 ggr/dag, det stod väl i bladet man fick vid entrén. Såg dom hade gjort den annorlunda i år. Vid strutsarna och kapybarorna(jättemarsvin) fanns en läktare man satt i och där höll dom till.
Tropicarium är ju jättemysigt, med alla småkryp:)
Blev det annars god mat och shopping?

Carola Sörlin sa...

Hade dom nåt med rovfåglar så missade vi det, vi har ätit massor med god mat och shoppat järnet ;-)