lördag 9 juli 2011

Idag är det lördag!


Börjar med att berätta om gårdagen, vi hade det fantastiskt bra hos mamma och pappa. Jag hade med mig en cheesecake. Det var första gången i mitt liv jag bakat en sådan och den var fantastiskt god.
På bilden hade jag inte vågat ta bort kanterna ännu, jag gjorde det när vi kom fram och den höll ihop hur bra som helst, trodde ju den skulle ramla i bitar. Vi var bara där och njöt och surrade i massor, for ner till"dammen" och drog upp en par fiskar. Innan vi for hem så bjöds det på korvstroganoff och ris som också var hur gott som helst.
Sedan när vi kom hem så gav jag mig på att försöka klå Stig i poker, vilket verkar vara en total omöjlighet. Han vann ALLA omgångar. Sedan ville jag ha revanch i "dynggubbe" men det blev så långdraget så vi båda gav upp. Ska se om jag försöker klå han ikväll igen..
Idag var vi ner på plassn och kollade marknaden, det gick ju ganska fort kan jag säga. Handlade i alla fall några superfina kort av Camilla och Therese. Helt otroligt duktiga är dom och supersvårt att välja.
Gick också in i en liten handarbetsaffär (?) kan heta "två små rum". Där fyndade jag mig en snygg och lagom stor väska plus en liten börs so man kan ha småpengar i.
Och den bilden blev sne, fråga mig inte varför.
Men sedan blev det verkligen dagens fynd, var in på ett Loppis och där står en arbetskamrat och säljer grejer, med oss hem fick vi, ett campingbord + fyra stolar 50 kr, ett stort fint parasoll 250 kr, ett stort partytält 100 kr och en stor ryggsäck för 40 kr. Känns super då det är saker vi funderat länge på att köpa och så bara snubblar man över det sådär.
Där skulle man exempelvis kunna äta surströmming ;-)
Gick sedan till ett annat loppis och där hittade Robin en fin tröja och Frida en klänning..
Och gubben hade smitit i på systemet och köpt en sån här till mig..
Jag undrar om han tänkte försöka se till att jag INTE kan klå han i kortspel ikväll ;-)

Inga kommentarer: