torsdag 18 augusti 2011

Men vad glad jag blir!

Läste Vilhelminaaktuellt på jobbet idag och blev stormglad, (ett nytt ord?). Ica har börjat med matkassar, så jag flög på datorn direkt och skulle genast beställa. Synd bara att det inte kör igång förrän om en och en halv vecka. Jag har tappat inspirationen helt då det kommer till matlagning.
Men en arbetskompis till mig har gett mig några recept som verkar hur goda som helst, så i helgen ska det inhandlas ingredienser och på måndag (om jag orkar) ska det lagas mat i stora lass.
Har i några dagar kört buss också, hur coolt är inte det? Första turen vi tog så höll vi på att garva läppen av oss, gungeligung och knirk knork. Charmigt är bara förnamnet. Jag är grymt bortskämd med våran bil, jag bara älskar den. Och nu är passaten hemma igen.
Idag var jag in på blommona en sväng, kände mig bara tvungen att köpa nåt nytt och förnya i köket lite. Ut åkte tomatplantorna och gurkplantorna, Gurkorna vet i tusan vad jag gör för fel med, det bli bara småkorvar som sedan dör och torkar ut. Tomaterna har vi faktiskt fått äta en del av, men nu är alla blad i stort sett helt gula, fula helt enkelt. Så nu står det två stora fredskallor i varsin ljuslila kruka istället, mycket bra känns det.

Inga kommentarer: