torsdag 16 juni 2011

Torsdag!



En ny dag, nya möjligheter ;-) Verkar vara lite varmare idag, kanske det blir lagomt väder idag. Jag tycker att vädret är lite lustigt jag, antingen är det så kallt så man får ta på sig massa kläder, eller så är det så varmt så man inte kan andas eller sova. Jag vill ha något mittimellan, lagomt. Men det verkar sällsynt.
Längtar till kl tre idag. Vill klippa mig, luggen är på tok för lång, och jag tycker att jag ändå varit duktig som tagit mig för att boka en tid så snart. På senare år har jag varit lat och varit till frisören typ en gång om år. Men nu ska det bli andra bullar, man känns ju lite frächare om man inte har så risigt hår.
Måste bara få avreagera mig lite sedan läkarbesöket i tisdags. Doktorn har satt "griller" i huvet på min son. Han har ett par kilo för mycket och hon sa tydligt att han är för tung, inte sådär i smyg så att bara jag förstod. När vi var på affären igår, så pratade han bara om att vi skulle köpa "nyttig" mat, utan socker. Och i kassan berättade han att han måste gå ner i vikt. - mamma, när jag fyller år, kan jag äta vanlig tårta då? Tycker det är katastrof att en snart åttaåring ens tar såna ord i sin mun.
Varför han har dom där extra kilona kan ju bero på att han ÄLSKAR mat, vi äter bara lördagsgodis, ok vi brukar ha fredagsmys också. Men i det stora hela så äter vi ganska normalt. Det kan ju faktiskt vara så att han har besvär av sin astma, så att han inte orkar röra på sig så mycket. Han tycker om att röra på sig men efter ett litet tag så blir han trött och andningen låter påverkad. Men jag hoppas den här medicinen han fått nu ska hjälpa honom så att han inte blir så fort trött.
Visst han har några kilo för mycket, men han är ju inte tjock. Gogubben min.
Jag har försökt förklara för honom att han ska äta nyttigt och röra på sig för att träna upp sina lungor, så att astman blir mindre besvärlig, inte för att han ska gå ner i vikt. Jag hoppas han inte tror, tycker han är för tjock...Det gör så ont i hjärtat när jag hör sådant.
Så, nu har jag avreagerat mig lite, känns genast mycket bättre. :-)
Dom här bilderna är från "Frasses" i Lycksele, barna var lite besvikna att "bollhavet" var borta. Men dom hade renoverat lite och bytt stolar och bord. Jag då som är lite nojig, tycker att dom valt en dum färg på stolarna, såg så skitiga ut allihopa, fingeravtryck och ja...allmänt skitiga. Baciller baciller baciller.....Fniss..
Nä, nu ska jag se om jag kan göra någon nytta...Ha en bra dag..

Inga kommentarer: