fredag 24 juni 2011

Midsommarafton!


Idag är det inte vilken dag som helst, nej idag är det Robins födelsedag, fatta att det är 8 år sedan den lilla funderaren kom till världen med raketfart. Så älskad och så underbar. Han säger att idag har det varit den bästa dagen i hans liv. :-)
Dagen började vid kl sju, (eller klockan var ställd på sju, men jag snozade ett par gånger så kl var nog närmare halv åtta innan jag tog mig upp). Tur nog så hade jag förberett det mesta igår kväll så det var bara att slå på kaffebryggaren och ställa fram tårtan och lite kakor och sedan tog vi ton, eller i alla fall jag och Stig.
Han hade såklart legat vaken ett tag och väntat, (gullungen där). Men äntligen fick han kliva upp och fika tårta och öppna paket. Bland annat så fick han en del lego, en liten gitarr, ett uppblåsbart fotbollsmål, och roligast av allt var nog när han skulle öppna sista paketet, medan han öppnar så börjar det ringa i en telefon, han tittade sig omkring och undrade var det kom ifrån, till slut kom han på att det var i paketet det ringde. Han har alltså fått sin första telefon.
Jag har alltid tyckt att innan man är typ 15 år så behöver man ingen telefon, men grejen är ju att vi har ingen fast telefon och han är lite sugen på att börja åka hem med bussen istället för att gå på fritids, och när han kommer hem vill jag gärna att han ska ha möjlighet att ringa om det är något. Han får självklart inte ha den på skolan.
Idag har han gått runt och filmat sina legofigurer, och ringt en och annan gång. ;-)
Så med andra ord har vi haft en riktigt bra dag idag, har städat bilen både utvändigt och invändigt så nu vill jag bara att det blir måndag så vi får fara nån gång. Längtar som en tok...
Ha en bra midsommar så höres vi en annan gång. . .

Inga kommentarer: