torsdag 8 december 2011

Torsdag 8 dec!



Japp, det ÄR redan torsdag. Alla är friska och på skolan idag så jag är hemma helst solo :-) Håller sakta men säkert på att vänja mig med att vara ensam hemma på dagarna. Känns nästan som man skolkar eller nåt. Men visst är det lite skönt också.
Idag ska jag ner och dricka en snabbkopp kaffe med en god vän, och följa Emma till optikern, hon ska testa linser då hon och glasögonen inte kommer riktigt överrens :-) Sedan ska jag passa på att köpa mammas julklapp medan den finns kvar :-) Vad pappa ska få har jag ingen aning om. Men på lördag ska vi åka till Umeå på lite julshopping, men nästan hela familjen ska med så man kanske inte kan handla som man vill. I och för sig kan jag ju skicka ut dom ur affärn om det är något till dom . Håller tummarna för att mamma vill och kan följa också. Skulle va urkul.
Igår tog vi itu med projekt pepparkakshus, det gick väl sådär att sätta ihop dom men pyntningen blev fin.
Emma ser måttligt road ut på den här bilden, men hon var nog bara koncentrerad.
Några tak rasade in och Tobbes hus är inte pyntat då han är hos pappa i veckan. Men visst blev dom fina?
Nu ska jag bara städa och göra i ordning i öppna spisen där dom ska få stå som en liten by. Kommer bli bra det.

Inga kommentarer: