fredag 2 december 2011

Fredag 2 dec!



Oj vad tiden går hörni. Har fullt upp med både jobb och julförberedelser :-) Julen står för dörren och jag njuter och myser så mycket jag hinner. Det enda som känns trist är detta tråkiga väder. Är jag ute så får jag mer vårkänslor än julkänslor. Men det vänder snart, det känner jag i lilltån ;-)
Jag ska bjuda på lite bilder, en blandad kompott..
Här pågår bygget till kaninerna.
Här är Emmas kanin Ior, hur underbart fin som helst. En riktig gosprick. Här står han fortfarande ute..
Och nu till en lite tråkig sak. Denna kanin som heter Blixten mc queen skulle va Fridas kanin och hon var så lycklig och glad. Ganska snart märker vi att hon är allergisk. Hostar och piper och fick utslag i ansiktet. Jag är väldigt förvånad¨då Frida verkat tåla alla djur. Katter, hundar, hästar ja hon har aldrig reagerat på något. Så Blixten har flyttat igen. Till grannen där det finns massor med djur och där jag tror att han kommer trivas hur bra som helst. Nu ska vi skaffa fiskar istället. Tur hon inte deppar hur mycket som helst utan hon är glad och nöjd igen, en fisk kan ju va ganska skoj att ha ;-)
Så här mysigt hade han det hos oss. Har inte hunnit ta så mycket kort på Ior och hans lilla paradis men det kommer inom kort....
Och nu till nåt annat. Så här har det sett ut efter vägarna nu ett tag, jag jobbar ju på Hemtjänsten i Latikbergs område så jag kör mycket bil. Mellan 12 - 20 mil om dan. Man (jag) höll på att bli galen ett tag, dom var ta mig tusan överallt. Men som tur är han det lugnat sig och dom dyker bara upp nån gång ibland.
Nu ska jag ( på min enda lediga dag denna vecka) ner och besikta bussen. Får se om jag får ta skolbussen hem eller om den går igenom. Sköt om er så länge :-)

Inga kommentarer: